Постинг
28.03.2018 21:30 -
Китайско-холандски консорциум получи летище Пловдив
Концесионерът ще има четири години гратисен период за плащането на таксата за ползването на инфраструктурата
Дума 29. Март 2018 , брой: 61
Консорциумът между китайската "Хайнан" и регистрирания в Холандия фонд "Пловдив Еърпорт Инвест" е определен за концесионер на летище Пловдив, реши вчера правителството. До два месеца транспортният министър трябва да сключи концесионния договор за ползването в следващите 35 години на летището. Частният оператор ще трябва да инвестира в този срок 79 млн. и 83 хил. евро за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.
Консорциумът ще има четири години гратисен период за плащането на таксата за ползването на инфраструктурата. След това ще дължи възнаграждение, формирано от фиксирана и променлива част. Фиксираната част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променливата част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията, съобщиха от МС.
В обявената през миналата година процедура за отдаване на концесия на летище Пловдив участваха трима кандидати, но единият кандидат беше отстранен, защото не отговаряше на критериите. След това той обжалва, което забави процедурата. При оценяването на офертите на двамата кандидати - българския консорциум "Летище Пловдив", който имаше подкрепата и на местната община, и на обединението между китайската "Хайнан" и регистрирания в Холандия фонд "Пловдив Еърпорт Инвест", зад който стои Европейският инвестиционен фонд, на първо място е класиран китайско-холандският консорциум. Прогнозите са, че концесионерът ще развие аеропорта като логистичен център за товарни превози, тъй като Пловдив е добра база за връзка между Китай и ЕС.
Единият от участниците в определения концесионер "Хайнан Груп" (HNA Group) към момента разполага с приблизително 145 млрд. долара активи, над 90 млрд. долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят, сочи справката на МС, в която липсват повече данни за холандския фонд.
Преди месец "Блумбърг" съобщи, че китайската компания, доскоро един от най-активните глобални купувачи на имоти и други активи по света, се опитва да продаде активи за над 6 млрд. долара. Групата е предупредила кредиторите си, че може да има недостиг на ликвидност в размер на поне 15 млрд. юана (2,4 млрд. долара) през това тримесечие. Намиращият се в сериозни финансови затруднения китайски конгломерат продължи с опитите си да събере свежи постъпления, като се разделя с част от активите си. Той намали също и дела си в най-голямата германска банка - Deutsche Bank.
Държавата инвестира в летището около 40 млн. лв. в нов пътнически терминал през 2009 г. с капацитет от 1000 пътници на час. Той обаче остана слабо натоварен."Летище Пловдив" не е в добро финансово състояние.
Дума 29. Март 2018 , брой: 61
Консорциумът между китайската "Хайнан" и регистрирания в Холандия фонд "Пловдив Еърпорт Инвест" е определен за концесионер на летище Пловдив, реши вчера правителството. До два месеца транспортният министър трябва да сключи концесионния договор за ползването в следващите 35 години на летището. Частният оператор ще трябва да инвестира в този срок 79 млн. и 83 хил. евро за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.
Консорциумът ще има четири години гратисен период за плащането на таксата за ползването на инфраструктурата. След това ще дължи възнаграждение, формирано от фиксирана и променлива част. Фиксираната част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променливата част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията, съобщиха от МС.
В обявената през миналата година процедура за отдаване на концесия на летище Пловдив участваха трима кандидати, но единият кандидат беше отстранен, защото не отговаряше на критериите. След това той обжалва, което забави процедурата. При оценяването на офертите на двамата кандидати - българския консорциум "Летище Пловдив", който имаше подкрепата и на местната община, и на обединението между китайската "Хайнан" и регистрирания в Холандия фонд "Пловдив Еърпорт Инвест", зад който стои Европейският инвестиционен фонд, на първо място е класиран китайско-холандският консорциум. Прогнозите са, че концесионерът ще развие аеропорта като логистичен център за товарни превози, тъй като Пловдив е добра база за връзка между Китай и ЕС.
Единият от участниците в определения концесионер "Хайнан Груп" (HNA Group) към момента разполага с приблизително 145 млрд. долара активи, над 90 млрд. долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят, сочи справката на МС, в която липсват повече данни за холандския фонд.
Преди месец "Блумбърг" съобщи, че китайската компания, доскоро един от най-активните глобални купувачи на имоти и други активи по света, се опитва да продаде активи за над 6 млрд. долара. Групата е предупредила кредиторите си, че може да има недостиг на ликвидност в размер на поне 15 млрд. юана (2,4 млрд. долара) през това тримесечие. Намиращият се в сериозни финансови затруднения китайски конгломерат продължи с опитите си да събере свежи постъпления, като се разделя с част от активите си. Той намали също и дела си в най-голямата германска банка - Deutsche Bank.
Държавата инвестира в летището около 40 млн. лв. в нов пътнически терминал през 2009 г. с капацитет от 1000 пътници на час. Той обаче остана слабо натоварен."Летище Пловдив" не е в добро финансово състояние.
Дъската Уиджа - не правете това в къщи !...
НАЧИН ДА СТАНЕШ ДИПЛОМАТ
Арт мениджмънт – специалност за ценители
НАЧИН ДА СТАНЕШ ДИПЛОМАТ
Арт мениджмънт – специалност за ценители
Няма коментари