Постинг
21.03.2018 21:00 -
Нанков за некачественото саниране: Цели сгради падат в други страни

Дума 22. Март 2018 , брой: 56
За некачественото саниране регионалният министър Николай Нанков се оправда, че "някъде цели покриви, цели сгради падат в други страни". Правят ги явно недобросъвестни строители, предположи вчера той пред БТВ. И успокои, че ремонтите са за сметка на строителя, а не за сметка на собственика.
Около шест-седем години ще са нужни на пътната агенция, за да се справят с всички пътища в лошо състояние. Строителният министър Николай Нанков отчете, че 8000 км републикански пътища и 12 000 км от общинската мрежа са в лошо и много лошо състояние. Сега 40-50 млн. лв. всяка година отиват за т. нар. палиативни ремонти, т.е. кърпежи, само на републиканската пътна мрежа и още толкова за общинската. В момента всяка година се рехабилитират напълно 400-450 км, но след въвеждането на тол такси ремонтите щели да се увеличат 3 до 4 пъти, уверява Николай Нанков. Регионалният министър обеща по-строг контрол от ведомството и ДНСК над кметовете, които раздават обществени поръчки за пътни ремонти.
Трябва да започне строителството на новия лот от АМ "Хемус" между Ябланица и ПВ "Боаза", но забавянето ще е минимално заради лошото време, каза министърът. Нанков посочи и следващата отсечка - 16,5 км от ПВ "Белокопитово" край Шумен до Търговище. В момента той се довършва като проект, има избран изпълнител и стартира до не повече от 2 месеца. Следват 52-та км до разклона Ловеч - Плевен, които в момента се проектират.
Още 85 км ще се проектират тази година в участъка от Плевенско до Бяла и Велико Търново, който трябва да стартира в средата или в края на 2019 г. Тогава от "Хемус" ще останат само около 50 км между Великотърновска и Търговищка област.
Нанков по традиция обвини пътищата, неремонтирани от 40 години, и каза, че през последните 30 години политиката е била подобни пътища да се запълват със студена смес след зимния сезон и после да "цъфват".
За некачественото саниране регионалният министър Николай Нанков се оправда, че "някъде цели покриви, цели сгради падат в други страни". Правят ги явно недобросъвестни строители, предположи вчера той пред БТВ. И успокои, че ремонтите са за сметка на строителя, а не за сметка на собственика.
Около шест-седем години ще са нужни на пътната агенция, за да се справят с всички пътища в лошо състояние. Строителният министър Николай Нанков отчете, че 8000 км републикански пътища и 12 000 км от общинската мрежа са в лошо и много лошо състояние. Сега 40-50 млн. лв. всяка година отиват за т. нар. палиативни ремонти, т.е. кърпежи, само на републиканската пътна мрежа и още толкова за общинската. В момента всяка година се рехабилитират напълно 400-450 км, но след въвеждането на тол такси ремонтите щели да се увеличат 3 до 4 пъти, уверява Николай Нанков. Регионалният министър обеща по-строг контрол от ведомството и ДНСК над кметовете, които раздават обществени поръчки за пътни ремонти.
Трябва да започне строителството на новия лот от АМ "Хемус" между Ябланица и ПВ "Боаза", но забавянето ще е минимално заради лошото време, каза министърът. Нанков посочи и следващата отсечка - 16,5 км от ПВ "Белокопитово" край Шумен до Търговище. В момента той се довършва като проект, има избран изпълнител и стартира до не повече от 2 месеца. Следват 52-та км до разклона Ловеч - Плевен, които в момента се проектират.
Още 85 км ще се проектират тази година в участъка от Плевенско до Бяла и Велико Търново, който трябва да стартира в средата или в края на 2019 г. Тогава от "Хемус" ще останат само около 50 км между Великотърновска и Търговищка област.
Нанков по традиция обвини пътищата, неремонтирани от 40 години, и каза, че през последните 30 години политиката е била подобни пътища да се запълват със студена смес след зимния сезон и после да "цъфват".
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари