Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2017 18:46 - На незабравимата ми България
Автор: 1997 Категория: Поезия   
Прочетен: 513 Коментари: 1 Гласове:
0



"Българската кубинка" и голяма приятелка на страната ни изпрати до приятелите си у нас ново свое стихотворение, което свързва народите ни ведно, точно в навечерието на 164-та годишнина от рождението на кубинския поет и революционер и малко след 169-та годишнина на българския му събрат
Дума 25. Януари 2017 , брой: 17 Къдринка Къдринова

"Всеки кубинец носи в душата си поне една искрица от пламъка на Хосе Марти - и затова е поне малко поет и мечтател. А аз съм двойно по-щастлива, защото с Марти нося в душата си и българския му събрат Христо Ботев, героя на втората ми родина - България..."
Това неведнъж съм го чувала от "българската кубинка", голямата приятелка на страната ни и бивша посланичка у нас Тересита Капоте. Освен всичко друго, заради което я обичат и Куба, и България, тя е и вдъхновена поетеса.

На незабравимата ми България
Не знаеш колко ми липсваш,
Българийо скъпа, любима!...
И хората ти, и цветята,
и обичта ти светла и свята,
открила ми стойността да ни има.
Никога не ще те забравя -
ти оставаш моя, моя, моя!
И сме вечно заедно в строя!
Дори отдалеч любовта ми обилна
безспир те прегръща и милва.

Прекрасна е моята Хавана -
обичлива, цветна, уханна..
Но все ми е някак празно
и жадно за други ласки -
за Перник, незабравимия,
за София с нежните й краски,
за хората с души раними,
към Куба така всеотдайни,
живота си готови за нея да дадат,
от врагове и несгоди да я защитят.

Няма, Българийо, да свикна
отдалеч да те гледам само.
В мен си завинаги - китна
и топла, душа и сърце голямо.
Зависеше ли от мен - щастлива
непрестанно щях да те искам!
Живота си бих дала за теб,
за Куба, за народите ни смели,
битки и герои в историята слели.
Пред Ботев прекланяш се ти,
а моят остров слави
кубинския му брат по съдба и идеали
- Хосе Марти!!!!!

Тересита Капоте
(Превод от испански - К. Къдринова)

 



Гласувай:
1



1. jelezov - Благодаря на другарката Къдринка ...
25.01.2017 01:47
Благодаря на другарката Къдринка Къдринова за удоволствието и радостта, които ми подари с публикацията и превода на това прекрасно стихотворение!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 1997
Категория: Политика
Прочетен: 3059821
Постинги: 3519
Коментари: 2407
Гласове: 1312
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930