Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2016 23:38 - КОГАТО СИ КОПУК, Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 7867 Коментари: 29 Гласове:
32

Последна промяна: 29.11.2016 23:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 
Това е "поетесата" Росица Копукова, а на линка можете да прочетете специалното внимание, което й обръща професор Милена Кирова:

http://nikyniky.blog.bg/poezia/2016/03/20/za-edna-mente-poetesa-recenziia-ot-milena-kirova.1438437?reply=4869435

Аз повече нямам какво да добавя. Може би само това, че, като си копук, е неизлечимо, и си влачиш тъпотията до гроб.

Чу

Ето я и самата статия:

Поезия менте


Попаднах на тази книжка случайно, кротко си помислих, че в България всеки втори пише стихове, но след това прочетох на задната корица послание от редакторката и изведнъж се почувствах неудобно, че съм пропуснала толкова значимо явление. А ето какво пишеше там. Росица Копукова е автор на шейсет и една книги с лирика, проза, хумор и сатира. За нейната поезия са издадени две монографии от д.ф.н. Йордан Ватев (?), за прозата й – една от покойния Марко Семов, публикувани са много рецензии от „литературни критици със значение в нашата културна общественост“. Получила е десет „престижни международни награди“, защото „светът е отворен за красивото изкуство повече от българина“, има обаче и други, в родината си. „Анотация на нейна книга е в Института за Интелектуална собственост – Женева (каквото и да означава това); поетесата Катя Янева я нарекла „феномен в българската литература“. 

Силно впечатлена и донякъде засрамена от собствената си неинформираност, пристъпих към книгата с трепет, решавайки, че трафаретното заглавие е някакъв вид постмодерна игра. Първият цикъл се казва „Жена ли съм, птица ли съм?“, но и това преглътнах, в крайна сметка знаеш ли кой какво е... С надежда се обърнах към второто стихотворение - „Въпроси към всевишния“: 

Ти знаеш, Боже, вярвам аз във теб, 
но с ясен поглед и с научна вяра, 
душа съм свиша във всемирния ти ред, 
а низши срещам всеки ден в поквара. 

Ницшеанската философия в опозицията аз („свиша душа“) – другите („низши...в поквара“) ми напомни Жреца на българската модерност Пенчо Славейков, но идеята за „научна вяра“ надхвърли способността ми да си представя толкова модерен вид християнско светоусещане. Затова реших да потърся помощ и обяснение в последното стихотворение, недвусмислено озаглавено „Автопортрет“: 

Станах си на петдесет 
С вид на тридесет и пет 
и омайвам аз мъжете 
в стих, дарен от боговете... 

Тук вече ме прободе истинска завист, затова реших да опитам с друга тема, най-добре социална; какво по-подходящо може да бъде от „Еволюция“? 

Опростя народът, опростя, 
стана примитивен до безумие, 
плюе, рита, блъска се – гневът 
избуя като бодил... 

Имаше нещо ботевско в тези смели думи, напомниха ми стихотворението „Елегия“. И не щеш ли, съвсем до него – ето ти ги и турците, пак в ботевски регистър: силно да любя и мразя: 

Турците пристигат, мамо, по местата стари, 
с автобуси да гласуват като кокошкари. 
Ей, не им е било лесно на Левски и Ботев 
с този народ неединен и разнороден. 

Не, не им е било лесно на Левски и Ботев... Аз пък си мисля, че напоследък в медиите нашумя проблемът за храните-менте. Изведнъж се сетихме, че етикетите върху стоките могат да лъжат. В същото време нерядко наричаме литературата и културата изобщо „духовна храна“. Следователно можем да си представим книжката на Росица Копукова като парче пакетирано сирене. Отвън производителят е написал, че стоката е приготвена от истинско прясно мляко. Като отвориш опаковката обаче, още по миризмата разбираш, че свежият вид е постигнат с помощта на сурогатни продукти. И ако вече започнахме да говорим за хигиена на храненето, чудно е защо не се замисляме за необходимостта от хигиена на духа? И ако за нечестните производители може да се измисли закон, какво би могло да замести липсващото законодателство в защита на тези, които консумират духовна храна? Може би някакво най-просто чувство на свян, поне в етикетите.

Милена Кирова




Гласувай:
35


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. minavamottuk - Поне
30.11.2016 00:30
в етикетите...
цитирай
2. freeoldmen - 61 книги...
30.11.2016 01:20
Аман от будители със жълти книжки.

...Между другото, изглежда на 25 години, омайница сладка...
цитирай
3. kuschel - Тая страда от синдрома на Даун.
30.11.2016 03:28
Тая страда от синдрома на Даун.
цитирай
4. apostapostoloff - 61 книги!
30.11.2016 05:10
Бах мааму! Да я предложим за Нобелова награда! А и е много секси, не ще и дума.
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - в етикетите. . . Едва ли копукът р...
30.11.2016 06:39
minavamottuk написа:
в етикетите...

Едва ли копукът разбира напълно какво точно й е казала в статията си уважаваната проф. М. Кирова.
Добро утро - и до нови срещи, Минувачо!
Чу
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Аман от будители със жълти книжки. . ...
30.11.2016 06:40
freeoldmen написа:
Аман от будители със жълти книжки.

...Между другото, изглежда на 25 години, омайница сладка...

Апетитно "изглежда"... наближава краят на Коледните пости! :-)))))))))))))
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Тая страда от синдрома на Даун. Да си ...
30.11.2016 06:41
kuschel написа:
Тая страда от синдрома на Даун.

Да си страда от каквото си ще, Кушеле... ама що да мъчи и нас? :-))))))))
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Бах мааму! Да я предложим за Нобе...
30.11.2016 06:43
apostapostoloff написа:
Бах мааму! Да я предложим за Нобелова награда! А и е много секси, не ще и дума.

Бегай и предлагай, Апостолов, ти бездруго цял ден кесиш под нейните "безсмъртни" умозаключения в блога й, удари й един мазен стокхолмски език!
Чу
цитирай
9. ili4e - Много тежък случай, Кушел ще се окаже прав.
30.11.2016 08:25
И линейка не помага.
цитирай
10. poliqor - Чу пак се уреди!
30.11.2016 08:29
Хубава жена, Чу, има лебедова шия! :-)
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - И линейка не помага. Ще викнем са...
30.11.2016 08:30
ili4e написа:
И линейка не помага.

Ще викнем самосвал, Иличе! :-)))))))))))))))))
Чу
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Хубава жена, Чу, има лебедова шия! ...
30.11.2016 08:31
poliqor написа:
Хубава жена, Чу, има лебедова шия! :-)

Вярно бе!
Как не съм забелязал до сега! :-)))))))))))))
Чу
цитирай
13. selena1 - Tupo e za tazi bulja da pi6at vestnicite
30.11.2016 08:41
Vestnik Narodna kultura???????????????
цитирай
14. doktorshtrosmayer - "Ако глупостта имаше крила,
30.11.2016 09:46
тя би литнала като гълъбица!"
Доктор Щросмайер
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - Vestnik Narodna kultura??????...
30.11.2016 09:49
selena1 написа:
Vestnik Narodna kultura???????????????

Понякога и сериозните вестници се забавляват, Селена, нека им простим?
Благодаря.
Чу
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - тя би литнала като гълъбица!&qu...
30.11.2016 09:50
doktorshtrosmayer написа:
тя би литнала като гълъбица!"
Доктор Щросмайер

А бе... тя би литнала, ама ще нацепи и простора на трески! :-)
Чу
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Имам някои забележки относно ви...
30.11.2016 10:39
анонимен написа:
Имам някои забележки относно визуализацията на постинга. Справил си се някак си за възможностите на системата, но може и малко по-добре да се позиционира картинката. Ако ми позволиш ще го направя вместо теб, разбира се като обясня какво точно имам предвид.
Хвърлям от време на време по едно око на блога и се опитвам да поощрявам творчеството и стремежа към усъвършенстване. Някои от моите така наречени “ученици“ ме задминаха (справка Cortana), но аз все още имам с какво да ги изненадам :)))
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....

Е, нема такъв друг копук по света и у нас, убедете се сами! :-))))))))))))
Тук ще чуете няколко "творчески" неща на Копука - лично в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу
цитирай
18. poliqor - Имам някои забележки относно ви...
30.11.2016 11:11
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки относно визуализацията на постинга. Справил си се някак си за възможностите на системата, но може и малко по-добре да се позиционира картинката. Ако ми позволиш ще го направя вместо теб, разбира се като обясня какво точно имам предвид.
Хвърлям от време на време по едно око на блога и се опитвам да поощрявам творчеството и стремежа към усъвършенстване. Някои от моите така наречени “ученици“ ме задминаха (справка Cortana), но аз все още имам с какво да ги изненадам :)))
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....

Е, нема такъв друг копук по света и у нас, убедете се сами! :-))))))))))))
Тук ще чуете няколко "творчески" неща на Копука - лично в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу

Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - Имам някои забележки относно ви...
30.11.2016 11:30
poliqor написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки относно визуализацията на постинга. Справил си се някак си за възможностите на системата, но може и малко по-добре да се позиционира картинката. Ако ми позволиш ще го направя вместо теб, разбира се като обясня какво точно имам предвид.
Хвърлям от време на време по едно око на блога и се опитвам да поощрявам творчеството и стремежа към усъвършенстване. Някои от моите така наречени “ученици“ ме задминаха (справка Cortana), но аз все още имам с какво да ги изненадам :)))
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....

Е, нема такъв друг копук по света и у нас, убедете се сами! :-))))))))))))
Тук ще чуете няколко "творчески" неща на Копука - лично в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу

Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...

Е, какво друго може да прави човек, докато й гледа "творческите" напъни? :-)))
Чу
цитирай
20. pvdaskalov - * ! *
30.11.2016 12:06
4udovi6teto написа:
poliqor написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки...
.........
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....


Е, нема такъв друг .......
Тук ще чуете няколко "творчески" неща ...... в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу


Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...


Е, какво друго може да прави човек, докато й гледа "творческите" напъни? :-)))
Чу


Съжалявам, исках и аз да видя рецитала и да се порадвам на успеха й, но не ме огря. Три търсачки отговориха единодушно, че такова чудо няма.
А господина, който завършва с характерното за него "баси", май го познавам лично. Ако греша, моля за извинение...
Чу, не се мори повече, съжали и нас...
Чичо ти Пепи
цитирай
21. deleted-4udovi6teto - Имам някои забележки. . . . . . . . . . . . ...
30.11.2016 12:48
pvdaskalov написа:
4udovi6teto написа:
poliqor написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки...
.........
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....


Е, нема такъв друг .......
Тук ще чуете няколко "творчески" неща ...... в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу


Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...


Е, какво друго може да прави човек, докато й гледа "творческите" напъни? :-)))
Чу


Съжалявам, исках и аз да видя рецитала и да се порадвам на успеха й, но не ме огря. Три търсачки отговориха единодушно, че такова чудо няма.
А господина, който завършва с характерното за него "баси", май го познавам лично. Ако греша, моля за извинение...
Чу, не се мори повече, съжали и нас...
Чичо ти Пепи

При мен се отваря, Чичо Пепи, а и други ми казаха, че са го гледали това медицинско "чудо"... Нищо, аз ще ти го разкажа, ще бъде още по-смешно! :-)))))))
Копучката застава пред самоснимачката, казва "Здравейте, приятели!" - и продължава със сащисващото: - Сега ще ви кажа няколко творчески неща! - и почва да рецитира тъпотиите си...
Ужасът е потресаващ!
Край, спирам.
Чу
цитирай
22. born - Аааааа, не си прав, Чу ! Убав човек е Копучкова ! Позволявам си да цитирам от моите ЛС излияния с Копучкова :
30.11.2016 13:37
: Re: Дъртушко,
И колко кила си , красавице ?

Изпратено: 29.11 21:42 От: born

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Дъртушко,
Ще ти обясня нагледно: стройна топола, манекенска височина. На млади години и манекенка бях, но после много учих, дъртушко. И сега съм финес, а не нискостеблена тиква за търкаляне по двор като Валестан тепе.

Изпратено: 29.11 21:47 От: rosiela
Изтрий | Отговор

Както е видно от снимката в постинга ти , Копучкова е съвсем точна в себеописанието си. Липсва само детайла с "лебедовата шия". И в тази връзка се сетих за една сентенция, че "Тази /лебедова/ шия не е придобита от туршия "/вероятно/. Милото обръщение "Дъртушко" се отнася за мен, което особено ме радва с пУетичното си звучене ! Присъщо е на пУетесите да са Пуетични ! Има и други мили мУменти от общуването ми с Копучкова, но ги оставям в резерв за идните дни.
цитирай
23. born - Имам някои забележки. . . . . . . . . . . . ...
30.11.2016 13:41
pvdaskalov написа:
4udovi6teto написа:
poliqor написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки...
.........
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....


Е, нема такъв друг .......
Тук ще чуете няколко "творчески" неща ...... в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу


Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...


Е, какво друго може да прави човек, докато й гледа "творческите" напъни? :-)))
Чу


Съжалявам, исках и аз да видя рецитала и да се порадвам на успеха й, но не ме огря. Три търсачки отговориха единодушно, че такова чудо няма.
А господина, който завършва с характерното за него "баси", май го познавам лично. Ако греша, моля за извинение...
Чу, не се мори повече, съжали и нас...
Чичо ти Пепи

Евала, Батко Пепи ! И аз се сещам за г-на Анонимни кой е. Името започва с "Ж" и завършва на "оро". Има рожден ден днес,май. Честит рожден ден , Ано ! Да си жив и здрав !
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Имам някои забележки. . . . . . . . . . . . ...
30.11.2016 15:53
born написа:
pvdaskalov написа:
4udovi6teto написа:
poliqor написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Имам някои забележки...
.........
За какво съм учил иначе толкова много, баси.....


Е, нема такъв друг .......
Тук ще чуете няколко "творчески" неща ...... в нейно "изпълнение" пред самоснимачката й:

https://web/720286994725693/videos/vb.720286994725693/1100271780060544/?type=2&theater

Чу


Уникално видео, Майсторе! Смях се със сълзи на очи...


Е, какво друго може да прави човек, докато й гледа "творческите" напъни? :-)))
Чу


Съжалявам, исках и аз да видя рецитала и да се порадвам на успеха й, но не ме огря. Три търсачки отговориха единодушно, че такова чудо няма.
А господина, който завършва с характерното за него "баси", май го познавам лично. Ако греша, моля за извинение...
Чу, не се мори повече, съжали и нас...
Чичо ти Пепи

Евала, Батко Пепи ! И аз се сещам за г-на Анонимни кой е. Името започва с "Ж" и завършва на "оро". Има рожден ден днес,май. Честит рожден ден , Ано ! Да си жив и здрав !

Аз моите лични бележки от Копукова не ги пазя, простотията им е повече от тотална.
Недей, Борн, животът ни е добър и без помията и лайната на маниакални личности.
Благодаря.
Чу
цитирай
25. alhimik1 - )))))))))))))))))))
30.11.2016 16:00
...sme6no, ako ne be6e tajno, mda!
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - . . . sme6no, ako ne be6e tajno, mda! ...
30.11.2016 18:14
alhimik1 написа:
...sme6no, ako ne be6e tajno, mda!

Както винаги, си прав, Док.
Чу
цитирай
27. ili4e - О, ужас.....................
09.02.2017 22:04
Голям копук.
цитирай
28. poliqor - Хубава жена, Чу, има лебедова шия! ...
10.02.2017 10:50
4udovi6teto написа:
poliqor написа:
Хубава жена, Чу, има лебедова шия! :-)

Вярно бе!
Как не съм забелязал до сега! :-)))))))))))))
Чу

Мис "Родопа" - Симеоново!
цитирай
29. izmamenata - цинично
11.03.2017 20:51
измами ме като един брадат циганин .Цинична ,нагла,лъже,учудват ме тези ,,награди".Срам за българската поезия.Като човек е една арогантна безочлива лъжкиня.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9347592
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031